Kolejne tygodnie spędzone w izolacji od najbliższej rodziny, przyjaciół, usług i rozrywek wystawiają na próbę cierpliwość każdego. Wzrasta zainteresowanie możliwościami załatwiania wielu spraw online. W tym czasie warto pamiętać o tych, którzy gorzej odnajdują się w świecie internetowych funkcjonalności. Odpowiedzią jest akcja #zdalnidopomocy, która inspiruje młodych do wsparcia bliskich w załatwieniu spraw online, bez wychodzenia z domu.
Życie przenosi się do internetu
– W czasach tak trudnych, jak obecne, pokrzepia mnie myśl, że za każdą akcją zawsze idzie proporcjonalna do niej reakcja. Nie możemy widzieć się z bliskimi, ale znajdujemy dziesiątki sposobów na pielęgnowanie relacji w inny sposób. Rzeczywistość buduje bariery, szczególnie trudne do pokonania dla osób starszych, nieobeznanych cyfrowo, ale pojawiają się inicjatywy, które umożliwiają im sprawne nawigowanie w tych nowych okolicznościach. Jeśli moja obecność w kampanii #zdalnidopomocy ma pomóc, chociażby jednej rodzinie w pokazaniu osobom starszym, jak ogarniać sprawy online, to nie zastanawiam się długo nad tym, czy do niej dołączyć.
– mówi Kasia Gandor.
Wachlarz możliwości zdalnego bankowania
- Na początek – konto osobiste. Do jego założenia wystarczy tylko pięć minut, a cały proces jest jasny i mało skomplikowany. Pomocny może okazać się video poradnik poświęcony temu zagadnieniu.
- Przydatny element do zarządzania finansami bez wychodzenia z domu to z pewnością aplikacja mobilna. Wystarczy chwila, aby aktywować bankowość mobilną i cieszyć się przyjaznym i nieskomplikowanym bankowaniem za pomocą smartfona. Za pomocą aplikacji można opłacić rachunki albo ustawić płatności cykliczne, wykonać przelew, załatwić sprawy urzędowe czy zawiesić ratę spłaty kredytu. A to wszystko bez wychodzenia z domu.
- Równie istotne jest korzystanie z prostej płatności za pomocą kodów BLIK. Jak płacić w internecie można dowiedzieć się tutaj.