Rusza kampania społeczna My, Rodzice dzieci trans.
Ostatnie szacunki mówią o około 5-procentowym odsetku osób LGBTQ+ w Polsce.
Jestem mamą transpłciowego syna. Dlaczego zdecydowałam się na udział w kampanii? Bo kocham moje dziecko.
Agata Misiorna, mama młodego transpłciowego mężczyzny.
Moje dziecko nikogo nie krzywdzi. Mamy wręcz do czynienia z sytuacją przeciwną, to ono jest wyśmiewane przez polityków, narażone na hejt. Gdy pierwszy raz usłyszałam słowa Kaczyńskiego wypowiadane latem na wiecu we Włocławku, w odruchu przerażenia wyłączyłam telewizor, żeby nie dotarły one do mojego syna. Zaraz jednak zrozumiałam, że tego nie powinno się zamiatać pod dywan, bo brakiem reakcji dajemy przyzwolenie na takie traktowanie.
Agata Misiorna, mama młodego transpłciowego mężczyzny.
Różnorodność jest częścią normy, a inni rodzice, którzy mierzą lub będą mierzyć się z zagadnieniem transpłciowości, nie są sami i powinni o tym wiedzieć.
Kinga Tarkiewicz, członek stowarzyszenia My, Rodzice.
To ważne, by rodzice czuli, że nie są sami i że wśród innych rodziców mogą znaleźć siłę do bycia wsparciem dla własnego dziecka – podkreśla Jędrek Kawecki.
Jędrek Kawecki, członek Fundacji Równik Praw.
– To są normalne rodziny, transpłciowość dziecka jest tylko jednym z aspektów ich codzienności. Ale za tym doświadczeniem transpłciowości w rodzinie idą konkretne problemy, których często społeczeństwo nie rozumie. Nie dlatego, że nie chce, ale dlatego, że praktycznie nic o nich nie wie.
twórcy kampanii "My, Rodzice dzieci trans".
Twórcy wierzą, że przybliżając relacje bohaterów kampanii z ich dziećmi, pomogą światu zrozumieć transpłciowość.
Żyjemy w kraju, w którym osoby transpłciowe coraz częściej »używane« są w politycznej grze, a przykład płynący z góry niestety nie uczy wrażliwości na drugiego człowieka. Wierzę, że hejt i uprzedzenia wynikają przede wszystkim z braku świadomości. Zdecydowaliśmy się być częścią kampanii, ponieważ chcemy zabierać głos w ważnych sprawach i poprzez audio edukować oraz zachęcać naszych słuchaczy do rozmów na istotne tematy.
Klaudia Chruściel ze Storytel.
Rodziny dzieci trans wydają się bez szans w zderzeniu z machiną propagandową państwa. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać zasięgi atakujących, by dać głos atakowanym.
Bartek Klimaszewski, Executive Creative Director, MOLECULAR WORLDWIDE.
To pierwsza kampania, która opowiada o transpłciowości z perspektywy rodziców osób trans. Rodziców, którzy na własnym przykładzie i doświadczeniach uczą nas, jak ją zrozumieć, oswoić i zaakceptować. I wcale nie mówią, że to proste.
Janka Szwykowska, która w MOLECULAR WORLDWIDE pełni funkcję Deputy Creative Directorki.
O stowarzyszeniu My, Rodzice
My, Rodzice to założone w 2018 roku stowarzyszenie zrzeszające rodziców oraz sojuszników osób LGBTQiA. Celem organizacji jest zbudowanie Polski, w której respektowane są prawa każdego człowieka, a wszyscy obywatele są traktowani równo w ich prawach i obowiązkach niezależnie od ich orientacji psychoseksualnej i tożsamości płciowej.
O fundacji Równik Praw
Równik Praw to fundacja stworzona przez grupę ambitnych eksperckich osób, których połączyła chęć tworzenia inkluzywnych realiów bez przemocy, dyskryminacji i opresji. W swoich działaniach stawia przede wszystkim na edukację i zmienianie świadomości społecznej. Organizacja stara się empatycznie patrzeć na drugiego człowieka, a także pomagać wprowadzać dobre praktyki w środowiskach pracowniczych i edukacyjnych.
O fundacji Trans-Fuzja
Fundacja Trans-Fuzja to organizacja pożytku publicznego, działająca na rzecz osób transpłciowych, niebinarnych i różnorodnych płciowo od 2008 roku. Do podejmowanych przez nią działań należą m.in. prowadzenie grup wsparcia, szkolenia specjalistyczne różnych grup zawodowych, porady psychologiczne i prawne, rzecznictwo na poziomie krajowym i międzynarodowym, promocja twórczości osób transpłciowych, pełnienie funkcji ich rzecznika, przeprowadzanie badań naukowych i publikowanie raportów i broszur edukacyjnych.