Wiedza
![Połowa Polaków jest otwarta na skorzystanie z rozwiązań związanych z metawersum w ciągu najbliższych pięciu lat.](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/460880/compressed_original-9bb552f04c29c9a955208b025424d507.jpg)
Połowa Polaków jest otwarta na skorzystanie z rozwiązań związanych z metawersum w ciągu najbliższych pięciu lat.
Oczekiwania
![Wirtualny świat to dla blisko 3/4 badanych Polaków (72%) miejsce, które daje szansę na ucieczkę do przyjemniejszej rzeczywistości.](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/460896/compressed_original-9575d5355b1f3131683301d6d9a299c0.jpg)
Wirtualny świat to dla blisko 3/4 badanych Polaków (72%) miejsce, które daje szansę na ucieczkę do przyjemniejszej rzeczywistości.
Nadzieje
![Funkcjonalność metawersum budząca największe zainteresowanie wśród Polaków to m.in. nauka języków obcych czy nauka gotowania (67%).](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/460925/compressed_original-acaf0df094b7c60dc1edddf02fb56781.jpg)
Funkcjonalność metawersum budząca największe zainteresowanie wśród Polaków to m.in. nauka języków obcych czy nauka gotowania (67%).
Obawy
![Głównymi obawami Polaków związanymi z metawersum to możliwość uzależnienia się (18%) i nieumiejętność rozdzielenia fikcji od rzeczywistości.](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/460902/compressed_original-effd5b9bfd7dc6db21034fcc8b772f45.jpg)
Głównymi obawami Polaków związanymi z metawersum to możliwość uzależnienia się (18%) i nieumiejętność rozdzielenia fikcji od rzeczywistości.
Marki, konsumenci i pieniądze
![1 na 5 Polaków byłoby w stanie wydać w metawersum od 100 do 299 PLN miesięcznie.](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/460919/compressed_original-34b1846b4ad5b92fdba612556361232a.jpg)
1 na 5 Polaków byłoby w stanie wydać w metawersum od 100 do 299 PLN miesięcznie.
Metawersum bez wątpienia daje możliwości, bo jest naturalnym punktem styku z konsumentami i wysoce angażującą platformą, na której jak pokazuje przykład kampanii Song Breaker for Logitech, marka jest w stanie zatrzymać konsumenta w swoim świecie średnio przez ponad 7 minut – co wydaje się niemal niemożliwe na TikToku czy kanale YouTube. Aby jednak osiągnąć sukces, nie powinniśmy myśleć o metawersum w kategoriach technologii czy zwrotu z inwestycji, ale w kategorii ludzi, konsumentów i tym, jak ich zatrzymać w naszym wirtualnym świecie na dłużej.
Agata Zeman, CEO w 24/7Communication.
Trendy i pojęcia związane z metawersum
![Na potrzebę raportu stworzona została lista pojęć i trendów dotyczących metawersum.](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/460923/compressed_original-690618e4c006a4f5dedef0f765310f09.jpg)
Na potrzebę raportu stworzona została lista pojęć i trendów dotyczących metawersum.
Inna perspektywa
O projekcie
Badania służą rozumieniu świata dookoła nas. Zgłębienie tematów związanych z metawersum z perspektywy polskich konsumentów, to krok w stronę tego, aby wyobrazić sobie tę nową cyfrową rzeczywistość, a przez to - ułatwić markom i firmom podejmowanie adekwatnych działań monetyzujących nowe trendy.
Piotr Sztabiński, Business Development Director OpinionWay