Coca-Cola HBC ogłasza dziś zobowiązanie, w ramach którego ma osiągnąć zerową emisję netto w całym łańcuchu wartości do 2040 roku. Obowiązujący cel działań oznaczać będzie redukcję emisji w całym łańcuchu wartości.
Solidny plan
- inwestycje 250 mln euro w inicjatywy na rzecz ograniczenia emisji do 2025 roku;
- dalsza dekarbonizacja działalności bezpośredniej poprzez przejście na w pełni odnawialną energię elektryczną i niskoemisyjne źródła energii dzięki ciągłym udoskonaleniom i innowacjom w zakresie efektywności energetycznej;
- szybsze wdrożenie opakowań cyrkularnych, opakowań niskoemisyjnych (w tym rPET), opakowań wielokrotnego użytku, opakowań do wielokrotnego napełniania oraz eliminacja tworzyw sztucznych z opakowań zbiorczych;
- wyposażenie klientów w energooszczędne, przyjazne dla środowiska lodówki;
- zmniejszenie odsetka emisji związanej z surowcami z produkcji rolnej;
- wdrożenie programu Green Fleet (Zielona flota) w celu przejścia na alternatywne rozwiązania transportowe o niskiej lub zerowej emisji dwutlenku węgla.
Polska i Kraje Bałtyckie
- redukcję emisji gazów cieplarnianych związanych z produkcją i wykorzystaniem opakowań, poprzez obniżenie ich wagi, wykorzystanie surowca rPET, ograniczenie ilości folii używanych dla opakowań zbiorczych na rzecz rozwiązań papierowych KeelClip;
- wymianę lodówek w punkach sprzedaży u klientów – dotychczas firma wymieniła blisko 6 000 urządzeń, zamieniając je na przyjazne środowisku, modele energooszczędne;
- zmniejszenie zużycia energii – 100% energii elektrycznej, wykorzystywanej w naszych zakładach produkcyjnych w Polsce i Krajach Bałtyckich pochodzi z odnawialnych źródeł odnawialnych
- realizacja projektu zielonej floty, której celem jest wymiana wszystkich aut służbowych do 2025 roku
Bardzo dobre wyniki
Podejście partnerskie
O FIRMACH SYSTEMU COCA-COLA:
System firm CocaCola w Polsce składa się z dwóch spółek: CocaCola Poland Services Sp. z o.o. oraz CocaCola HBC Polska Sp. Z o.o. CocaCola Poland Services jest spółką zależną The CocaCola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. CocaCola HBC Polska to oddział CocaCola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The CocaCola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coke Energy, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napoje izotoniczne Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn, Monster Energy i Predator, herbaty mrożone Fuzetea oraz napoje na bazie roślinnej AdeZ. Od lutego 2020 r. w ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska znajdują się kawa COSTA COFFEE oraz wyroby alkoholowe: wódka Potocki, wódki Nemiroff Original, Nemiroff Delicat, Nemiroff Citron, Nemiroff Pear, Nemiroff De Luxe, Nemiroff De Luxe Honey Pepper, Nemiroff De Luxe Rested in Barell, Nemiroff De Luxe Bold Orange, Nemiroff De Luxe Burn Pear, Nemiroff De Luxe Wild Cranberry oraz produkty Campari: Cinzano Prosseco, Cinzano Asti, Cinzano Pinot Chardonay, Cinzano Pro Sprits, Cinzano Dry Edition, Cinzano Rose Sweet, Cinzano Vermuth Rosso, Cinzano Vermuth Bianco i Cinzano Vermuth Extra Dry, gin Bulldog, gin Bickens, tequila Espolon Reposado oraz Blanco oraz likiery Frangelico i Grand Manier Cord.
Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych. Zatrudniają łącznie ponad 1 800 osób. Do 2021r. firmy zainwestowały w Polsce blisko miliard złotych. 92% produktów Coca-Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, a każda złotówka wypracowana przez pracowników systemu, pomogła wytworzyć blisko 3,8 zł dochodu w gospodarce.