![Makrela superdobra (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/349365/large-d391ea01aea726478cc8df74c089afd6.jpg)
– Makrela od lat pozostaje w polskiej kuchni rybą niedocenianą. Tymczasem jej smak cudownie komponuje się z pieczonymi warzywami, idealnie dopełnia smak dań kuchni śródziemnomorskiej, kocha oliwę oraz towarzystwo makaronu. Makrela to jeden z tzw. superfoods, obfitujących w wiele fantastycznych wartości odżywczych, a przy tym produkt relatywnie niedrogi. Mam więc nadzieję, że kampania promująca makrelę przyczyni się do wzrostu jej popularności, a sama ryba na stałe, w wielu urozmaiconych odsłonach, trafi na polskie talerze, wzbogacając w ten sposób repertuar gatunków rybnych, po które sięgamy
Jakub Kuroń, ambasador akcji „Makrela superdobra”.
![Jakub Kuroń.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/349364/large-369e858b89dd3197d4093b1088669fb4.jpg)
![Makrela superdobra (3).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5815/assets/349367/compressed_original-0016b16dac5355f9d5b99f3e2bd52710.jpg)
[1: Kantar TNS, badanie The Seafood Consumer Index realizowane na zlecenie Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza (2020).]